بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان تبعیض جنسی در فوتبال آمریکا| حقوق زنان و مردان برابر شد

  • کد خبر: ۱۰۹۹۲۱
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
پایان تبعیض جنسی در فوتبال آمریکا| حقوق زنان و مردان برابر شد
به نظر می‌رسد بالاخره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا موفق شد این کشور را مجاب به برابری دستمزد کند.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا نه تنها موفقیت‌هایی را در زمین داشته بلکه این بازیکنان از پلتفرم خود برای دفاع از حقوق برابر استفاده می‌کنند. تلاش‌های این تیم برای دستمزد عادلانه سرانجام در این هفته به نتیجه رسید. دارنده چهار قهرمانی جام جهانی زنان به یک توافقنامه جمعی با فوتبال آمریکا دست یافت که به آن‌ها دستمزدی برابر با همتایان مرد می‌دهد.


این نقطه عطف تاریخی در حالی به دست آمد که تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در سال ۲۰۱۹ شکایتی را برای تبعیض جنسیتی تنظیم کرد. برایانا اسکوری دروازه‌بان سابق این تیم که قهرمان جام جهانی ۱۹۹۹ شده بود، گفت که وظیفه یک بازیکن تیم ملی اول این است که ماهر و یک هم تیمی عالی باشد، اما همیشه چیز‌های ناگفته‌ای هم وجود دارد.


در سال ۱۹۹۵ یکسال قبل از اینکه بازی‌های آتلانتا (اولین المپیکی که فوتبال زنان را شامل شد) گروهی متشکل از ۹ بازیکن به خاطر بحث بر سر پاداش‌ها از کمپ تمرینی خارج شدند. پس از پیروزی خاطره‌انگیز این تیم در جام جهانی ۱۹۹۹، ۲۰ بازیکن آمریکا از بازی در تورنمنت استرالیا خودداری کردند همین اتفاق منجر به اولین قرارداد جمعی تیم شد.


فدراسیون فوتبال آمریکا اوایل سال جاری این شکایت را با به مبلغ ۲۴ میلیون دلار حل و فصل کرد و متعهد شد که با هر دو تیم مردان و زنان همکاری کند تا دستمزد‌ها در آینده برابر شود. روز چهارشنبه تیم‌ها اعلام کردند که مشکل حل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->